Odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, este posibil sa apara anumite probleme cu exporturile in regim de lohn. In opinia adjunctului sefului biroului vamal, Anisoara Meteleanu, companiile care exporta marfuri in regim de lohn va trebui sa plateasca anumite taxe in momentul in care vor ajunge in vama, aspect care ar putea avea ca efect inclusiv disparitia lohn-ului.
Deocamdata insa, nu stie nimeni mare lucru despre intrarea in vigoare a noilor norme europene privind vamuirea marfurilor la export.
Confuzia exista inclusiv in rindurile producatorilor in regim de lohn de pe plan local. Astfel, patronul fabricii "OTY Confectii ", Ismail Metin, considera ca odata cu aderarea la Uniunea Europeana lohn-ul nu isi mai justifica denumirea, deoarece tot ceea ce se exporta se exporta in granitele Uniunii. Asta spre deosebire de perioada de dinaintea integrarii cind ceea ce se exporta inspre statele membre avea nevoie de un certificat numit Euro-1. "Piata romaneasca este insa una scumpa, datorita lipsei de tehnologie moderna, care influenteaza semnificativ productivitatea", a mai declarat Metin Ismail.
Directoarea compartimentului de exporturi a fabricii de confectii "Braiconf", Florentina Chelbosu, este de parere ca totusi acum e prematur sa se vorbeasca despre disparitia lohn-ului sau despre
alte probleme legate de exporturile in lohn, deoarece dupa doar doua zile de munca in uniune nu au aparut probleme. "La nivelul conducerii intreprinderii se vor face niste analize pentru a putea preintimpina eventualele dificultati, dar Braiconf are comenzi si, cel putin anul acesta, eu ca sefa a biroului de exporturi declar ca nu vom avea probleme", a mai precizat Florentina Chelbosu.
Totusi, managerul fabricii "Braiconf", Anica Nisioi, este ceva mai sceptica, si este de parere ca de fapt exporturile realizate in regim de lohn