Milioane de consumatori urmaresc cu interes filmele postate pe YouTube, poate chiar mai mult decat se uita la canalele de televiziune. Costul producerii acestor filme sunt minime, chiar daca ele genereaza discutii, zeci sau mii de accesari.
Ce relevanta mai are atunci un spot de 30 minute, a carui productie costa 250.000 de dolari, sau chiar mai mult? Eventual, cum vor fi influentate agentiile de publicitate autohtone? Daca gandim in perspectiva, clientii vor deveni mai stricti, cu bugete mai limitate, si dispusi sa investeasca mai multi bani in alte proiecte, desi sunt multe idei creative care nu necesita neaparat costuri mari.
La noi in tara, publicitatea se regaseste intre aceleasi coordonate ca si cea la nivel mondial, dupa cum ne spune Eugen Suman, copywriter Speed Promotion. El considera ca influenta YouTube este benefica pentru advertising-ul romanesc si asta pentru ca �agentiile vor putea face spoturi video cu bugete minime. Deci si clientii mici se vor putea exprima video, fapt care duce la cresterea respectivilor clienti si, in consecinta, la cresterea industriei de comunicare�. Un alt avantaj, completeaza Eugen, este acela ca monitorizarea va fi mai accesibila, si aceasta datorita comentariilor care pot fi postate pe marginea spotului publicat.
Unele dintre 'hit-urile' de pe YouTube, au fost realizate cu camere video ieftine, de proasta calitate, camere montate de cele mai multe ori pe monitorul computerului si astfel, costurile de productie ale filmuletelor sunt echivalente de multe ori cu nota de plata pentru un pranz la McDonald's.
Un exemplu de 'influenta' generat de publicarea pe YouTube a unui filmulet autentic este, dupa cum spune si Costin Radu, strategic planner la Leo Burnett & Target, �un taran in Spania�. �Faptul ca filmul, in care un roman din diaspora lauda incredibil un Audi, a circulat 'viral' ajungand la un numar fo