• O cercetare privind consumul de cultura in municipiu a evidentiat concluzii jenante • Unul din doi ieseni nu au fost la teatru anul trecut, iar fiecare al treilea nu poate spune nici un obiectiv de patrimoniu din Iasi
Emblema de capitala a culturii, motiv de mandrie al iesenilor, se dovedeste doar o fatada poleita in fata unui vid imens. Manifestari culturale, case memoriale, muzee, teatre si galerii de arta lasa reci majoritatea iesenilor. O viata artistica scoasa in evidenta in declaratii sforaitoare si institutii numeroase de cultura dovedesc de fapt ca nu au clienti. Un studiu privind consumul de cultura in municipiu a evidentiat discrepante majore intre ceea ce vrem sa afisam si ceea ce exista in realitate in municipiu.
Desi era de asteptat ca televiziunea sau Internetul sa fie doborate in preferintele iesenilor de carti, teatru sau opera, analiza realizata de Centrul European de Resurse si Consultanta (CERC) Iasi evidentiaza concluzii jenante. Conform studiului, 53 la suta dintre ieseni nu au fost deloc la teatru anul trecut si, umilitor pentru pretentiile municipiului, 30 la suta dintre cetateni nu au putut spune nici macar un obiectiv de patrimoniu din oras. In schimb, Palatul Culturii se dovedeste ca nu este promovat degeaba ca emblema a municipiului. Cladirea a castigat competitia atat la obiective de patrimoniu cat si la importanta turistica, desi procentele nu sunt impresionante. De remarcat insa ca, la obiective turistice, iesenii au notat si stadionul Emil Alexandrescu sau Sala Sporturilor, ambele arene avand aceleasi procente (0,1 la suta) ca si Teatru National, Bojdeuca lui Creanga sau Teiul lui Eminescu. "Acest studiu este foarte util, un instrument care va folosi la realizarea unei strategii in domeniul cultural. Este adevarat, sunt reliefate lucruri care nu convin, situatii care dor. Pe de o parte nu se face