Nu la mult timp de la inceputul anului, se prefigureaza deja cresteri, daca nu masive, cel putin sustinute, pe piata romaneasca de retail - si nu este neaparat vorba aici in primul rand de "febra deschiderii de hipermarketuri" care a marcat in 2006 Bucurestiul, ci de sectorul retailului din provincie, care se prefigureaza ca fiind in egala masura demn de atentia investitorilor, chiar daca probabil nu generator de profituri la fel de mari. In afara de magazinele de tip discount, care au gasit in orasele de provincie si veniturile medii ale locuitorilor acestora solul fertil pentru dezvoltare, un real avant este cunoscut si de retelele de supermarketuri, unele dintre ele excluzand chiar, pana acum cel putin, de pe harta extinderii lor, Capitala, perceputa probabil ca o piata deja suprasaturata in acest domeniu - ca urmare, un spatiu in care este destul de greu sa te faci remarcat. Prin urmare, provincia ramane terenul sigur pe care sa te dezvolti, mai ales cand iti ofera avantajul deloc de neglijat, esential chiar in marketing, al primului-venit - decat sa te zbati sa-ti faci loc intr-o multitudine de "giganti" care determina deja evolutia generala a pietei, unii jucatori opteaza, cu un succes notabil, pentru zone cu potential neexploatat, cum ar fi orasele de dimensiune medie.
2007: 15 milioane de euro pentru opt noi magazine Artima
Un astfel de caz este ilustrat si de reteaua de supermarketuri Artima, al carei director de operatiuni, Claudiu Graffius, a declarat, citat de Mediafax, ca planurile pe anul 2007 ale companiei vizeaza investitii totale aproximative de 15 milioane de euro, prin deschiderea a opt noi magazine. Avand sediul central in Timisoara, centrul atentiei retailerului se va concentra asupra zonei Ardealului, Claudiu Graffius subliniind: "Planurile pentru 2007 prevad extinderea retelei cu inca opt magazine, in orase precum Camp