În aşteptarea fondurilor europene care vor putea fi accesate de către autorităţile locale şi de companii, băncile încearcă să atragă viitorii clienţi, dornici să implementeze proiecte cu În aşteptarea fondurilor europene care vor putea fi accesate de către autorităţile locale şi de companii, băncile încearcă să atragă viitorii clienţi, dornici să implementeze proiecte cu cofinanţare comunitară prin acordarea de consultanţă completă şi organizarea de seminarii. "Clubul Întreprinzătorului", "EU Office", produse integrate de consultanţă şi cofinanţare, sunt printre primele acţiuni ale băncilor menite să fidelizeze clienţii deja existenţi şi să atragă alţii noi, prin consultanţă şi training oferite celor interesaţi de fondurile comunitare. "Deşi cadrul formal în care aceste proiecte se vor derula nu este în întregime finalizat, încercăm să oferim beneficii concrete care să aducă clienţii mai aproape de banii europeni", a declarat Tiberiu Moisă, director al diviziei Corporate din Banca Transilvania. Apropiere care presupune, până la urmă, ajutorul în elaborarea de proiecte eligibile, cea mai grea misiune pentru aplicanţi. "Am lansat, în octombrie 2006, Clubul Întreprinzătorului Român, o premieră pe plan local. În cadrul Clubului, o bună parte din acţiuni este direcţionată către consultanţă şi training". Înscrierea în acest club este gratuită, accesul fiind deschis şi celor care nu sunt clienţi ai băncii. Se încearcă astfel ca întreprinzătorii să fie informaţi, pentru a nu pierde şansa unor oportunităţi de afaceri. În 3 luni de la lansare, prin programele de training ale Clubului, au trecut peste 3.000 de companii, în cadrul a peste 80 de evenimente susţinute de specialişti ai băncii pe teme de fonduri structurale, management financiar, management strategic, competiţie, credite bancare, vânzări. "Pentru acest an, Clubul va susţine peste 300 de evenimente, pentru mai mu