Guvernul nipon, interesat de proiect. Tronsonul Gara de Nord - Otopeni, gata in 7 ani. Noua magistrala va avea 14 statii
Japonia ar putea acorda Romaniei un credit pentru construirea unui nou tronson de metrou, insa, deocamdata, autoritatile nipone nu au dat un raspuns referitor la sprijinul pe care mizeaza Primaria Capitalei. Asadar, bucurestenii vor avea, peste 7 ani, atat cat se preconizeaza ca vor dura lucrarile, o noua magistrala de transport, investitia fiind estimata la aproximativ 900 milioane euro.
Avand in vedere cooperarea din ultimii ani, Guvernul japonez ar putea acorda Primariei Municipiului Bucuresti (PMB) un credit pe termen lung, cu dobanda mica, pentru extinderea retelei de metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coanda (fost Otopeni), a declarat ministrul delegat pentru Comert, Iuliu Winkler, citat de Mediafax.
"Decizia urmeaza sa fie luata pana la sfarsitul lunii martie, atunci cand se incheie in Japonia anul fiscal 2006", a spus Winkler, iar valoarea imprumutului va fi stabilita prin negocieri intre autoritatile japoneze si reprezentantii PMB. Si autoritatile straine, prin vocea ambasadorului Japoniei la Bucuresti, Kenji Tsushima, a prezentat interesul Guvernului nipon pentru acest proiect intr-o intalnire, la inceputul acestei saptamani, cu ministrul Economiei, Varujan Vosganian, si cu ministrul delegat pentru Comert. Partile au convenit sa consolideze schimburile comerciale, sa promoveze proiectele de cooperare economica si sa continue programele de asistenta financiara oferite de Guvernul japonez.
Japonia a acordat Romaniei in ultimii ani credite in valoare de 700 de milioane de dolari, in cadrul unui program de asistenta pentru dezvoltare, in special prin intermediul Bancii Japoniei pentru Cooperare Internationala. Finantarile au fost utilizate pentru proiecte cum ar fi terminalul de containere in Portul C