Foşti câştigători ai celebrei competiţii au dat sfaturi concurenţilor pentru a evita tragediile să ajungă la el. Ieri a fost zi de doliu pentru toţi participanţii la dura competiţie, iar sportivii adunaţi în tabăra de la Foum Zguid au fost avertizaţi asupra pericolelor care îi aşteaptă la tot pasul.
Românii sunt în top 100
Câştigătorul de anul trecut, spaniolul Marc Coma, americanul Chris Blais şi francezul Cyril Despres (câştigător în 2005) i-au sfătuit pe concurenţi, fiecare în limba natală, să fie cât mai prudenţi. "Drumul este lung până la Dakar. Fiţi prudenţi. Încetiniţi mereu când mergeţi prin praf. Mergeţi în grupuri. Nu părăsiţi niciodată ruta din road-book, unde sunt indicate toate pericolele. Scădeţi ritmul când sunteţi obosiţi. Găsiţi-vă ritmul de dimineaţă, când aveţi rezervorul plin", a sunat mesajul celor trei către colegii lor. Altfel, motocicliştii români rămăseseră în prima sută în ierarhie şi după terminarea etapei a patra, Emanuel Gyenes ocupând poziţia 68 în clasamentul general, în timp ce Marcel Butuză se afla pe 80. Ieri a fost programată etapa a cincea, între Ouarzazate şi Tan-Tan, un traseu foarte greu de 775 de kilometri, dintre care 325 de probă specială.
Accidente mortale de-a lungul istoriei în celebrul raliu
1979: Motociclistul Patrick Dodin a decedat în urma unei căzături, în timp ce încerca să-şi fixeze casca la plecarea spre etapa Agadez-Tahoua.
1982: Olandezul Bert Oosterhuis moare în urma unei căzături de pe motocicleta sa Yamaha, între Quatre Chemins şi In Ecker.1986: Pe drumul de legătură spre Sete (sudul Franţei), motociclistul japonez Yasuo Kaneko este ucis de un automobilist. Pe 14 ianuarie, la 8 km de Gourma-Rharous, pe malul Nigerului, un teribil accident de elicopter îl ucide pe creatorul raliului, Thierry Sabine.
1988: Kees Van Loevezijn, navigatorul olandez al camionului DAF co