De-acum înainte, bolnavii braşoveni vor face slalom între instituţiile abilitate să dea curs nemulţumirilor legate de actul medical. Din dorinţa ministrului, la nivelul fiecărui judeţ au luat naştere comisii de monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis. De acest lucru se ocupă însă şi Colegiul Medicilor, iar acum nimeni nu ştie clar la care din cele două comisii ar trebui să se adreseze mai întâi pacienţii cu reclamaţii.
La Braşov, noua comisie ministerială s-a constituit joi, fiind condusă de Crina Filoti, director adjunct al Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) Braşov. Comisia este alcătuită din 13 membri, reprezentând Autoritatea de Sănătate Publică, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, Colegiul judeţean al medicilor, Colegiul judeţean al medicilor dentişti, Colegiul judeţean al farmaciştilor, Ordinul judeţean al asistenţilor şi moaşelor din România, un expert medico-legal.
Potrivit purtătorului de cuvânt al ASP, dr. Mădălina Siminea, „comisia a fost înfiinţată în conformitate cu Ordinul Ministrului Sănătăţii Publice nr. 1343 din 06.11.2006. Comisia va soluţiona toate plângerile legate de calitatea actului medical, venind în ajutorul celor care reclamă cazuri de malpraxis”.
Potrivit prevederilor art. 668 din Legea nr. 95/2006, în urma sesizării acestei comisii de către persoana păgubită printr-un act de malpraxis, ori de către moştenitorii acesteia, în caz de deces, se desemnează, prin tragere la sorţi, din lista judeţeană a experţilor medicali, un expert ori un grup de experţi, în funcţie de complexitatea cazului, însărcinat cu efectuarea unui raport asupra cazului. Experţii au obligaţia întocmirii şi înaintării către comisie a acestui raport în termen de 30 de zile, comisia urmând să adopte o decizie asupra cazului în maximum 3 luni de la data sesizării. Decizia prin care comisia stabileşte dacă în cauză a fos