În căutarea unui nou loc de muncă românii apelează tot mai des la ajutorul informaţiilor digitale. Internetul este preferat clasicei agenţii de forţă de muncă. Asta pe de o parte pentru că mulţi angajatori au început să ocolească acest fel de intermediere.
"Este intreresant cum a evoluat în ultimii ani acest gen de parteneriat. Agenţiile de ocupare a forţei de muncă ne trimiteau eventualii angajaţi pe baza numărului de locuri de muncă vacante pe care noi le declaram. Dar de cele mai multe ori, candidaţii nu "se mulau" pe ceea ce căutam noi. Nu exista contactul direct între noi şi ei. Era multă lume nemulţumită. Acum, pe site-urile de ocupare a forţei de muncă, apar anunţurile cu toate cerinţele angajatorilor. Iar cei care depun aplicaţii sunt triaţi direct, iar la interviul primar şi final vin doar cei care au studiile sau caracteristicile necesare pentru ocuparea lor. Nu vrem să supărăm pe nimeni, dar scandalurile în care e implicată cel puţin Agenţia Judeţeană de Ocuparea Forţei de Muncă ne face să nu mai avem încredere în capacitatea celor de acolo de a rezolva problemele noastre, ale celorlalţi", ne-au spus câţiva angajatori, contactaţi pentru a ne da unele lămuriri în această problemă.
Câţi din noi?
De la ei şi din datele statistice referitoare la acest aspect al angajărilor prin intermediul internetului, am aflat că, la începutul lunii decembrie, site-urile specializate au înregistrat un record ca număr de vizitatori, 24.712, într-o singură zi. De fapt în luna luna decembrie s-au înregistrat 337.641 de vizitatori pe aceste site-uri. Aproape 40% din posturile cele mai atractive au fost ocupate în primele zile lucrătoare ale anului 2007.
Spre deosebire de alţi ani, datorită aspectelor legate de integrare, majoritatea joburilor scoase la concurs au avut şi vor avea denumiri foarte ciudate pentru românii tradiţionalişti. Asistent manager,