Tarifele practicate de companiile de transport rutier de marfa catre destinatii externe vor scadea in acest an cu pana la 30%, insa pe rutele interne ar putea inregistra o crestere usoara. “Din sistemul www.autorizatiiauto.ro dispar 26 de destinatii, odata cu acceptarea Romaniei in granitele Uniunii, ceea ce va duce la o dezvoltare a afacerilor in zona companiilor de transport. Fara restrictiile impuse de acordurile internationale anterioare, acestea pot face oricate drumuri cu oricate masini, ceea ce va contribui la dezvoltarea comertului intre Romania si celelalte tari din UE”, a afirmat Eduard Lovin, director executiv IT la IGCTI.
Liberalizarea transportului odata cu intrarea in UE rezolva problemele create de faptul ca cererea operatorilor era intotdeauna mai mare decat oferta negociata intre ministerele de transport din Romania si tarile respective.
Firmele romanesti de transport nu vor mai fi obligate sa obtina autorizatii pentru 26 de state europene, insa obtinerea acestui tip de document este necesara in continuare in cazul unor tari precum Serbia, Muntenegru, Croatia, Ucraina, Norvegia, Turcia, Maroc, Kazahstan, Rusia sau Albania.
Ca urmare a eliminarii restrictiilor, peste 2.000 de companii de transport din Romania, cu un parc de mai mult de 12.000 de masini, pot circula liber in spatiul comunitar.
"Concurenta se va intensifica in urma liberalizarii transporturilor catre tarile occidentale fara autorizatii, ceea ce va conduce la o scadere cu pana la 30% a preturilor de transport. In acelasi timp, ne asteptam ca frecventa curselor sa urce cu 30-40%, iar capacitatile de transport sa fie suplimentate cu pana la 20% in acest an", a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), citat de Mediafax. Reprezentantii Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale (A