Lupea, ITM Bihor(Foto: Gazeta de Cluj)
Pentru ca suntem europeni, de data aceasta si practic, nu numai teoretic, legislatia trebuie aplicata ca la carte in orice domeniu, inclusiv domeniul muncii. In cazul patronilor, legislatia ii obliga la obtinerea unui registru al salariatilor, insa nu unul oarecare, ci electronic. In primul rand, aceasta formula ii va scapa de cozile infernale si, in al doilea rand, de hartoage si birocratie.
Poate pentru ca, inca, nu se pot desprinde de vechiul sistem, patronii nu s-au inghesuit la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Bihor pentru preluarea aplicatiei electronice. Conform prevederilor Hotararii Guvernului Romaniei 161/2006, incepand cu data de 1 ianuarie 2007 fiecare patron are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, in format electronic.
Ei trebuie sa il transmita, apoi, la Inspectoratul Teritorial de Munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul. In cazul celor din judetul Bihor, la ITM Bihor.
Registrele infiintate si inregistrate in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare (aprobata in data de 1 ianuarie 2007 de HG 161/2006), se pastreaza si se arhiveaza de catre patroni.
Modalitati de transmitere
Registrul salariatilor se transmite la ITM Bihor, in format electronic, prin trei metode, si anume prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul de internet al ITM Bihor, prin e-mail, pe baza de semnatura electronica sau prin depunerea la sediul ITM Bihor, in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
Patronii pot descarca “Aplicatia angajator” de pe site-ul of