Vacanta in Roma, Londra, Barcelona si Paris sau intalniri cu partenerii de afaceri din Bruxelles, Koln sau Dortmund. Toate sunt acum mai usor de pus in practica datorita companiilor aeriene low-cost care ofera bilete spre o multitudine de destinatii, pornind de la aproximativ 150 de lei. Iar competitia este in crestere
Companiile aviatice isi intensifica eforturile pentru a castiga o cota cat mai mare dintr-o piata care a depasit un milion de pasageri trasportati in 2005. Iar companiile care ofera tarife reduse, cunoscute drept operatori low-cost, sunt liderele de pluton, obiectivele stabilite pentru Romania fiind indraznete.
Aderarea la Uniunea Europeana si implicit la spatiul �open sky� va permite operatorilor low-cost europeni sa introduca curse in tara noastra si catre alte destinatii decat cele din tara de origine. Iar acest lucru va duce implicit la scaderea tarifelor si la cresterea calitatii serviciilor oferite, toate reflectate intr-o crestere semnificativa a numarului celor care vor alege avionul ca mijloc de transport in acest an. Blue Air, MyAir, SkyEurope si Wizz Air sunt cei patru jucatori din piata care se vor 'duela' pentru atragerea celor mai multi pasageri, startul fiind deja dat.
Prima miscare majora pe piata locala a fost facuta ieri de catre compania maghiara Wizz Air, cel mai mare operator low cost din Europa Centrala si de Est. Compania a lansat sapte noi curse catre cinci tari europene (cu plecare din Bucuresti Baneasa catre Barcelona, Budapesta, Dortmund, Londra � Luton si Roma � Ciampino, si din Targu Mures catre Barcelona si Roma � Ciampino), pentru acest an fiind planificate marirea numarului de zboruri si de destinatii, pentru ca acestea din urma sa ajunga in 2008 la un numar de 18.
�Suntem incurajati de evolutiile din Romania. 2007 va fi un an plin pentru noi. Pana in vara anului 2008, Wizz Air va fi liderul pietei