Lobby-ul facut de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pentru introducerea acestei taxe s-ar putea intoarce impotriva propriilor interese. Este putin probabil ca romanii sa riste sa achizitioneze o masina si sa plateasca o taxa care peste o luna-doua ar putea fi micsorata, daca nu chiar eliminata.
Anuntul posibilitatii micsorarii „birului“ a fost facut chiar de ministrul finantelor publice, Sebastian Vladescu. Acesta a adaugat ca pana la momentul modificarii taxei se va plati cuantumul prevazut in Codul Fiscal aprobat de Parlament si ca, in cazul micsorarii acesteia, nu are de gand sa returneze banii celor care deja au platit-o.
„Singurul loc in care urmeaza sa avem discutii cu cei de la Comisia Europeana va fi pe nivelul taxei, intrucat se reclama in unele cazuri ca taxa de inmatriculare este mai mare decat valoarea reziduala. Probabil noile niveluri de taxare vor fi stabilite in cateva saptamani“, a explicat Vladescu, intr-o conferinta de presa la care a participat si ministrul mediului, Sulfina Barbu.
Totusi, pentru a-i linisti pe amatorii de masini noi, nu si pe cei de masini second-hand, ministrul finantelor a adaugat ca nu crede ca in cazul primelor vor exista modificari, intrucat sumele platite la inmatriculare nu sunt foarte ridicate.
Taxa pe prima inmatriculare nu este singura modificare a legislatiei fiscale care va afecta piata auto din Romania. De la 1 ianuarie, persoanele fizice care isi achizitioneaza masini in leasing vor fi nevoite sa plateasca TVA la dobanda.
In plus, acestea vor trebui sa achite impozitul local pe masini (dar si pe imobile, daca sunt luate in leasing), desi nu sunt proprietarii acestora, ci numai utilizatorii. Pana in acest an, impozitul era platit de proprietari, firmele de leasing.
Chiar daca el nu era cuprins explicit in ratele de le