Serviciile de consultanţă de risc, al căror potenţial de creştere este estimat la peste 30% pe an, atrag atenţia marilor companii de consultanţă si brokeraj în asigurări, care intenţionează să îşi concentreze o parte cât mai mare din ofertă asupra acestui tip de activitate. Două din cinci companii care trec printr-un dezastru (atac informatic, incendiu, fraude, demisii în masă a angajaţilor etc.) dau faliment în maximum cinci ani, potrivit estimărilor companiei americ
Serviciile de consultanţă de risc, al căror potenţial de creştere este estimat la peste 30% pe an, atrag atenţia marilor companii de consultanţă si brokeraj în asigurări, care intenţionează să îşi concentreze o parte cât mai mare din ofertă asupra acestui tip de activitate.
Două din cinci companii care trec printr-un dezastru (atac informatic, incendiu, fraude, demisii în masă a angajaţilor etc.) dau faliment în maximum cinci ani, potrivit estimărilor companiei americane Gartner Consulting. Această concluzie, valabilă şi pentru piaţa românească, ar trebui să fie suficientă pentru a justifica nevoia companiilor de a achiziţiona servicii de management de risc şi planuri de continuitate a afacerii.
Cu toate acestea, puţine dintre companiile mari din România apelează la astfel de servicii, iar consultanţii pot fi număraţi pe degete. Marile branduri internaţionale prezente pe piaţa noastră de brokeraj în asigurări sunt, în primul rând, consultanţi de risc şi, în al doilea rând, intermediari. Totuşi, doar 10% din veniturile lor provin exclusiv din activitatea de risc management. „Suntem cunoscuţi, în principal, drept consultanţi de risc. Odată cu asigurările, oferim tuturor clienţilor noştri management de risc, însă puţini dintre ei solicită în mod expres astfel de servicii“, spune Bogdan Andriescu, preşedintele firmei de brokeraj EOS Ri