Schimbarea regimului vamal pentru importul de vehicule din afara UE va impulsiona vânzările de motociclete, dar mai ales cele de scutere, sunt de părere importatorii. Totuşi, mai există o frână în calea vânzărilor. Dacă la aglomeraţia din Bucureşti şi din oraşele mari adăugăm faptul că veniturile populaţiei sunt în creştere, iernile au devenit mai scurte şi mai blânde şi achiziţia unui autovehicul pe două roţi nu mai e privită ca un moft, avem reţeta unei
Schimbarea regimului vamal pentru importul de vehicule din afara UE va impulsiona vânzările de motociclete, dar mai ales cele de scutere, sunt de părere importatorii. Totuşi, mai există o frână în calea vânzărilor.
Dacă la aglomeraţia din Bucureşti şi din oraşele mari adăugăm faptul că veniturile populaţiei sunt în creştere, iernile au devenit mai scurte şi mai blânde şi achiziţia unui autovehicul pe două roţi nu mai e privită ca un moft, avem reţeta unei creşteri importante a afacerilor importatorilor şi a pieţei moto româneşti, pe ansamblu. Dar e reţeta de anul trecut. Pentru 2007, mai trebuie adăugate două ingrediente. Unul dulce, reducerea taxelor vamale la importurile din afara spaţiului UE, mult mai semnificativă decât în cazul automobilelor, şi unul amar, taxa de primă înmatriculare. Şi în cel de-al doilea caz, influenţele sunt diferite faţă de cele manifestate în piaţa auto.
Partea bună a schimbărilor pe care le aduce aderarea la spaţiul comunitar îi priveşte atât pe importatori, cât şi pe clienţi. Taxele vamale se reduc de la 30% la 8% pentru motocicletele cu o capacitate a motorului de până la 600 centimetri cubi şi 6% pentru motoarele de peste 600 de centimetri cubi. Cu alte cuvinte, „clasicele“ japoneze Honda, Yamaha, Kawasaki sau Suzuki vor avea preţuri mai apropiate de suratele lor europene Aprilia, Ducati sau BMW. „D