Pentru anul 2007, vorbim de nu mai puţin de zece contribuţii, din care trei sunt individuale ale angajaţilor, iar celelalte aparţin angajatorului. În acest an, apare şi o nouă contribuţie - contribuţia la fondul de garantare a creanţelor salariale. Dacă numărul contribuţiilor este sigur, nu acelaşi lucru putem spune şi despre cuantumul acestora. Neclarităţile au în vedere contribuţia de CAS şi cea de concedii şi indemnizaţii, mai exact în ce măsură interdependenţa di
Pentru anul 2007, vorbim de nu mai puţin de zece contribuţii, din care trei sunt individuale ale angajaţilor, iar celelalte aparţin angajatorului. În acest an, apare şi o nouă contribuţie - contribuţia la fondul de garantare a creanţelor salariale.
Dacă numărul contribuţiilor este sigur, nu acelaşi lucru putem spune şi despre cuantumul acestora. Neclarităţile au în vedere contribuţia de CAS şi cea de concedii şi indemnizaţii, mai exact în ce măsură interdependenţa dintre cele două se menţine şi pe parcursul anului 2007.
Aparent, răspunsul este simplu, prin raportare la prevederile OUG nr. 158/2006 şi la OUG nr. 91/2006 privind unele măsuri referitoare la asigurările sociale de stat şi asigurările sociale de sănătate. Conform acestora, contribuţia ar trebui să fie - începând din 2007 – 0,85% aplicat asupra fondului de salarii, cu reducerea corespunzătoare a contribuţiei de asigurări sociale datorată de către angajator.
De ce lucrurile nu sunt în realitate atât de simple? Pentru că, spre deosebire de 2006, în anul 2007, avem bugete distincte pentru cele două categorii de contribuţii. În timp ce pentru anul 2006 a fost nevoie de rectificări bugetare pentru a se evidenţia modificările induse de apariţia noii contribuţii, în anul 2007, avem bugete distincte, fiecare în parte având o fundamentare proprie. Din acest motiv, este neverosimil să cred