V-aţi luat în leasing maşină din America, Japonia sau Coreea după luna august 2006? Aţi fost neinspiraţi! Din cauza modificărilor legislative, costurile leasingului ar putea creşte cu 50%. Soluţia oferită de consultanţi: trimiteţi maşina înapoi! Viorel G., speriat după ce a citit în presă că, de la 1 ianuarie 2007, se vor modifica foarte multe lucruri în Codul fiscal, a decis să îşi cumpere maşină în luna aprilie a lui 2006, ca să evite complicaţiile de după ade
V-aţi luat în leasing maşină din America, Japonia sau Coreea după luna august 2006? Aţi fost neinspiraţi! Din cauza modificărilor legislative, costurile leasingului ar putea creşte cu 50%. Soluţia oferită de consultanţi: trimiteţi maşina înapoi!
Viorel G., speriat după ce a citit în presă că, de la 1 ianuarie 2007, se vor modifica foarte multe lucruri în Codul fiscal, a decis să îşi cumpere maşină în luna aprilie a lui 2006, ca să evite complicaţiile de după aderare. Din păcate, pentru că nu a putut să se ocupe de toate actele necesare, de drumurile la firma de leasing etc., a amânat cumpărarea maşinii până în luna septembrie.
Acum este foarte mulţumit de achiziţie, dar, nu ştie că problemele sunt departe de a se fi terminat. „Problema cea mai mare la leasing este cea care se referă la maşinile cumpărate din Statele Unite ale Americii, din Japonia sau Coreea, pentru că lor li se aplică nişte prevederi care ar creşte considerabil costurile leasingului“, spune Daniel Anghel, director Tax & Legal services la PriceWaterhouseCoopers. Mai precis, sunt două reglementări, care, coroborate, conduc către această concluzie. Prima dintre acestea se referă la modificarea, de ordin tehnic, intervenită în august la regimul vamal. Atunci, regimurile de import au fost uniformizate. Înainte de luna august, vorbeam despre import definitiv sau import tempor