(Foto: Replica de Constanta)
Parte din conductele magistrale care transporta produse petroliere si care erau tintele preferate de benzinari au fost scoase din uz, ceea ce ar fi putut crea impresia ca cei care se ocupau de astfel de "afaceri” au pierdut obiectul muncii.
Lucrurile nu stau insa chiar asa asta pentru ca benzinarii s-au reprofilat rapid si au invatat ca titeiul este aproape la fel de bun ca si benzina s-au motorina. Modul de operare a ramas acelasi, clanurile de benzinari schimband doar oamenii cu care colaboreaza si carora le furnizeaza titeiul pentru a fi prelucrat si transformat in combustibil usor.
Zonele prin care treceau conductele magistrale de benzina sau motorina, apartinand Conpet sau Petrotrans, au devenit peste noapte celebre, fiind cunoscute ca puncte fierbinti in care activau hotii.
Clanurile de benzinari s-au format treptat, pe masura ce "afacerea” crestea, iar cei care faceau parte din astfel de grupari erau si sunt inca, cunoscuti in localitatile de domiciliu ca ocupandu-se cu astfel de lucruri si multe altele, deloc legale.
Marea majoritate a celor care s-au ocupat cu afacerile cu benzina au pornit initial de la furturi de masini, demontarea acestora si vinderea sub forma de piese sau de fier vechi.
Se stie clar cine sunt cei care aveau si au inca astfel de indeletniciri, oamenii sunt cunoscuti de Politie, iar pe langa acestia sunt vehiculati, ca fiind „sustinatori ai afacerii”, politisti de la sectiile locale si jandarmii, care ar fi trebuit la acea vreme sa asigure paza conductelor.
Clanurile benzinarilor sunt formate in general din oameni "de incredere” si care stiu de la inceput ce riscuri presupune o astfel de afacere, fiecare avand clar delimitate atributiile in cazul unei actiuni in forta.