Intel Corp., principalul producator de cipuri din lume, a anuntat ca cel de-al patrulea trimestru a adus companiei o scadere cu 40% a veniturilor nete, pana la 1,5 miliarde de dolari, pe fondul concurentei de pe piata de profil.
Pentru a se intrece cu rivalul sau AMD, Intel nu numai ca a redus preturile pentru chipurile mai vechi, dar compania a si introdus pe piata produse mai puternice, cu un nou design care reduc consumul de energie. Intel a precizat ca a vandut un numar record de microprocesoare si chipuri flash memory pe parcursul celui de-al patrulea semestru.
Profitul in Q4 a fost de 1.5 miliarde de dolari sau 26 centi pe actiune, comparativ cu 2.45 miliarde si 40 de centi pe actiune, in urma cu un an. Cifra de afaceri a companiei a fost de 9.69 miliarde de dolari, mai mica cu 5% decat anul trecut, cand a fost de 10.2 miliarde.
Actiunile Intel s-au depreciat cu 2.7%, pana la 21.70 dolari. Andy Bryant, directorul financiar al companiei a precizat ca marja de profit pentru cea de-al patrulea trimestru a fost ajutata de vanzarile mai ridicate si noile produse de pe piata. "Cand analizezi primul trimestru al anului, te astepti ca marja profitului sa-si revina intr-o oarecare masura. Ne pregatim de asemena sa incepem productia pentru procesul de 45-nanometri (n.r. noua generatie de echipament, care va costa Intel un miliard de dolari dar care va crea chipuri mai mici si mai rapide). Compania a produs anul trecut mai bine de 70 milioane de microprocesoare 65nm.
In luna septembria a anului trecut, compania a anuntat restructurari majore, reducand 10.500 de locuri de munca. Scopul a fost acela de a economisi 3 miliarde de dolari, pana in 2008. Reprezentantii companiei au precizat ca anul 2006 a fost incheiat cu 94,100 de angajati, mai putin de 102,500, cati erau la sfarsitul celui de-al doilea semestru al anului.
Razboiul preturilor din