Conform unui mai vechi obicei al editurilor autohtone, nu găsim nici o notiţă de prezentare a lui Rodger Streitmatter, autorul cărţii Sexul vinde (traducere de Irina Popa, Editura Tritonic, 2006). Din postfaţă reiese că Streitmatter a predat, în 2001, un curs despre Mass-media şi Sexualitate într-un institut de învăţămînt superior american, curs din care a scos şi cartea de faţă. Subtitlul cărţii e mai explicit: "Aventura mass-media de la reprimare la obsesie", cu precizarea că termenul "obsesie" nu trebuie luat în conotaţiile lui negative, Streitmatter considerînd că, în a doua jumătate a secolului al XX-lea, în America a avut loc o adevărată Revoluţie Sexuală (majusculele îi aparţin) al cărei bilanţ este, în esenţă, pozitiv.
Să vedem ce evenimente notabile reţine autorul. Gama lor e largă, de la anchete sociologice la concerte rock şi de la emisiuni TV la scandaluri politice. Ideea (previzibilă) de la care se pleacă este că, înainte de 1950, americanii erau, în materie de sex, pudibonzi şi ipocriţi. Data debutului emancipării poate fi stabilită, după Streitmatter, foarte precis: 1948, anul apariţiei Raportului Kinsey, raport care inventaria comportamentele sexuale, frustrările şi fantasmele bărbaţilor americani. Mai departe, lucrurile încep să se amestece. Urmează descoperirea pilulii anticoncepţionale (care a oferit - în limbajul de lemn de care autorul se serveşte nu o dată - "destule oportunităţi"), apariţia revistei Playboy, filmele cu James Bond şi mai ales o scenă memorabilă în care strălucea Ursula Andrews, concertele lui Jim Morrison (cu pantalonii lui strîmţi de piele mulaţi pe corp), serialele de televiziune, în care se vorbeşte despre sex şi se face sex (Sex and the City, Queer as Folk), revista Cosmopolitan (care le-a arătat femeilor "cum să-şi elibereze libido-ul"), talk-show-ul lui Phil Donahue unde şi-au găsit loc minorităţile sexuale şi u