La birou pauzele de cafea si tigara sunt strict interzise. Iar inainte de pranz e program obligatoriu: 5 minute de exercitii cu fond muzical. Junk-food nu se gaseste nici pe o raza de un kilometru, iar la cantina friptura cu cartofi prajiti are un pret cam "piperat". Lunar trebuie sa arat sefilor dovada controalelor periodice. Iar daca refuz sa fac jogging sunt concediat.
Oricat de utopic ar putea sa sune, companiile au inceput sa joace un rol de-a dreptul matern. Angajatii trebuie convinsi ca legumele de la masa de pranz sunt foarte gustoase. Iar miscarea nu e doar placuta, ci obligatorie. Pentru angajare mai ales.
Toate eforturile marilor companii occidentale de a-i convinge pe angajatii lor sa aiba un regim alimentar (si de viata) foarte sanatos se bazeaza mai ales pe dorinta de a reduce cheltuielile asigurarilor de sanatate. Costurile medicale au crescut suficient de mult in ultima vreme incat sa puna companiile americane pe ganduri. Unii apeleaza chiar la serviciile unor firme de specialitate care sa calculeze in cat timp sunt amortizate costurile in cazul in care se investeste si in mentinearea sanatatii angajatilor, nu doar in pachetele de asigurari.
In timp ce unele multinationale de pe tot globul rezolva problema cheltuielilor prea mari reducand numarul de angajati sau obligandu-i sa-si plateasca singuri serviciile medicale, altele fac tot ce le sta in putinta sa-si convinga angajatii sa evite neplacerile provocate de obezitate si inactivitate, bolile omului modern.
De exemplu, compania americana de textile L.L. Bean, Inc. opreste activitatea de trei ori pe zi pentru 5 minute de "streching" obligatorii. Susan Tufts, wellness manager program la L.L. Bean, sustine ca "aceasta este o masura de precautie impotriva bolilor "de serviciu" care ne afecteaza angajatii. Este la fel cu a purta ochelari de protectie la computer pentru a nu-ti