- Diverse - nr. 254 / 19 Ianuarie, 2007 Cand ceva, in materie fiscala (bani, lipsa la buget), nu merge bine, nu mai "exista" decat o singura cale de a iesi din impas: infiintarea de taxe speciale. Asa a aparut, dupa taxele pentru ecologizare si salubrizare (desfiintate, intre timp), taxa speciala pentru prima inmatriculare. Confruntati cu o opozitie puternica din partea populatiei _ dar si din partea unor oficiali ai UE _, guvernantii s-au repliat, zicand: "O pastram, dar o facem mai mica!". Motivatia pastrarii? "Exista in 16 dintre cele 27 de state ale Uniunii Europene. Chiar comisarul european pentru taxe si vami a spus ca este legala, dar trebuie verificat nivelul ei". Pai, cum sa nu fie verificat nivelul ei, cata vreme, in cazul unora dintre masinile importate (oricum, mai bune decat multe din cele intalnite pe soselele Romaniei), cuantumul primei taxe de inmatriculare era mai mare decat pretul masinii! Asta, pe de o parte. O taxa de prima inmatriculare mare pentru masinile de mana a doua inseamna, pe de alta parte, o bariera impotriva vanzarii, de catre cetatenii Uniunii, a masinilor catre romani. Adica, o ingradire pentru a exporta masini, in a 7-a piata din Uniune (care este Romania). Cu alte cuvinte, Uniunea Europeana ne ajuta, pentru a recupera decalajul fata de medie, ne aloca, pana in 2013, peste 30 de miliarde de euro, iar noi lovim in gura care ne hraneste. Cum? Punand bariere impotriva vanzarii de catre cetatenii Uniunii a masinilor catre romani. Asa se face ca executivul a trebuit sa o lase mai moale. Ministrii Finantelor si Mediului au promis ca vor modifica, in curand, modalitatea de calcul a acestei taxe, astfel incat cuantumul ei sa se reduca consistent. Taxa va fi aplicata la actualele cote pana cand Guvernul va aproba o ordonanta de urgenta pentru modificarea cuantumului. Oricum, introducerea taxei mentionate a demonstrat, in ceea ce-i priveste