Vanzarile de paine din Romania s-au cifrat anul trecut la circa 1,5 mld. dolari, un nivel apropiat de cel din 2005, cand piata a totalizat 1,45 mld. dolari, potrivit datelor companiei de cercetare Euromonitor. In ansamblul pietei de profil, segmentul "vedeta" din punctul de vedere al evolutiei a fost cel de paine ambalata, care a avansat cu aproape 70%, pana la vanzari de 181,6 mld. dolari. In schimb, painea simpla neambalata a scazut usor in preferintele consumatorilor, ramanand totusi cea mai cautata. Daca in 2005 vanzarile pe acest segment al pietei au ajuns la 1,34 mld. dolari, anul trecut ele au coborat cu 2%, la 1,32 mld. dolari. Vanzarile de paine din Romania s-au cifrat anul trecut la circa 1,5 mld. dolari, un nivel apropiat de cel din 2005, cand piata a totalizat 1,45 mld. dolari, potrivit datelor companiei de cercetare Euromonitor. In ansamblul pietei de profil, segmentul "vedeta" din punctul de vedere al evolutiei a fost cel de paine ambalata, care a avansat cu aproape 70%, pana la vanzari de 181,6 mld. dolari. In schimb, painea simpla neambalata a scazut usor in preferintele consumatorilor, ramanand totusi cea mai cautata. Daca in 2005 vanzarile pe acest segment al pietei au ajuns la 1,34 mld. dolari, anul trecut ele au coborat cu 2%, la 1,32 mld. dolari.