Conflict economic international izbucnit in urma unui transport de cereale. Litigiul a survenit dupa ce comandantul unei nave din Portul Constanta a oprit incarcarea cu grau, sesizand mai multe nereguli in ceea ce priveste calitatea marfii. Prejudiciul creat firmei engleze a fost estimat la peste jumatate de milion de dolari.
In anul 1999, intre firmele Rompac International SRL Bucuresti, Marc Rich Agriculture, cu sediul in Elvetia, si Sithona Shipping Company, din Cipru, si Acomarit LTD Glasgow UK, a fost incheiat un contract ce a avut ca obiect transportul a 32.300 tone de grau pentru panificatie vrac. Conform datelor depuse la dosar, marfa a ajuns in Portul Constanta incarcata in vagoane, iar in perioada 13 noiembrie - 7 decembrie 1999 a fost incarcata la bordul navei. Sithona Shipping Company, din Cipru, si Acomarit LTD Glasgow UK, care a chemat in garantie pe Al Hadha Trading CO General, spun ca la data de 14 noiembrie, intre orele 09.00 si 12.45, a fost oprita incarcarea din ordinul comandantului, care a anuntat ca marfa incarcata in magazia numarul II este amestecata cu seminte de floarea-soarelui.
Mai mult de atat, in masa de grau a fost descoperita si o cantitate mare de insecte motiv pentru care, inainte de plecare, nava era obligata sa fie supusa unei proceduri de dezinsectie. Dupa cateva luni, timp in care firmele implicate nu au ajuns la nicio intelegere, graul a fost descarcat de pe nava. Astfel, litigiul a ajuns pe masa magistratilor.
In plangerea care a fost inaintata primei instante, cumparatorii au mentionat ca un anume Iulian Antonescu, care a actionat sub antetul a doua societati, ambele implicate in gestionarea marfii in Portul Constanta, a acceptat desfacerea sigiliilor de pe nava pentru efectuarea inspectiilor, cu toate ca stia ca probele prelevate din suprafata marfii nu reflecta nici aspectul exterior si nici calitatea unei m