Producatorul de telefoane mobile Sony Ericsson a facut inca un pas spre locul al treilea pe piata mondiala de profil, dupa ce in ultimul trimestru al anului recent incheiat a inregistrat rezultate financiare mai bune decat compania rivala, Samsung Electronic, potrivit Financial Times.
Joint venture-ul dintre japonezii de la Sony si compania suedeza Ericsson a raportat vanzari de 3,8 miliarde de euro in trimestrul al patrulea din 2006, cu 64 de procente mai mult comparativ cu perioada similara din 2005.
Samsung, al treilea producator mondial de telefoane mobile la nivel mondial, dupa finlandezii de la Nokia si americanii de la Motorola, a consemnat vanzari de 4,7 miliarde de euro in trimestrul al patrulea din 2006, in scadere cu 7%, fata de aceeasi perioada din 2005.
In 2006, Sony Ericsson a reusit sa depaseasca LG Electronics pe piata globala a mobilelor, adjudecandu-si locul al patrulea in industria de profil. Miles Flint, presedintele Sony Ericsson, a spus ca 2006 a fost un an "extraordinar" pentru duo-ul creat in 2001. Sony Ericsson s-a confruntat cu pierderi in primii doi ani de la crearea aliantei dintre compania japoneza si suedeza, iar redresarea joint venture-ului s-a produs dupa introducerea de terminale mobile cu camera video si playere muzicale incorporate. In luna octombrie a anului trecut, Sony Ericsson si-a stabilit planul de a deveni al treilea mare producator de telefoane in urmatorii cinci ani. In trimestrul al patrulea al anului trecut, Samsung a vandut 32 de milioane de unitati la nivel mondial, comparativ cu vanzarile de doar 26 de milioane de mobile ale Sony Ericsson.
Cu toate acestea, Sony Ericsson a inregistrat venituri superioare celor ale Samsung, datorita pretului mediu de vanzare a telefoanelor, catre operatorii mobili, cum ar fi Orange, care a fost mai ridicat.
Sony Ericsson a consemnat vanzari de 11 miliarde