Desi Romania ar fi trebuit sa devina un stat european si la capitolul drumuri, soferii mai au de asteptat. Pana cand vor fi eliminate toate problemele legate de starea soselelor, conducatorilor auto li se pregateste ceva. Alte taxe. Ca si cum nu ar fi fost de-ajuns faptul ca in tara noastra exista doar 2 autostrazi, autoritatile iau in calcul posibilitatea de a le concesiona unor firme private, iar costurile sa fie acoperite fie din taxe, fie din alte surse.
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) intentioneaza sa concesioneze, pana in luna iunie, administrarea celor doua autostrazi din Romania catre companii private, pentru 5 pana la 20 de ani. "Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a dat dispozitie Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) sa finalizeze pana in luna aprilie caietul de sarcini, astfel incat pana in luna mai sa fie stabilite, in urma unor licitatii, companiile care se vor ocupa de intretinerea autostrazilor Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta", a declarat, citat de Mediafax, directorul de comunicare al MTCT, Adrian Ionescu. Suntem curiosi, totusi, daca situatia se va imbunatati. Pentru ca, in acest moment, pe autostrada Soarelui nu exista montata nici macar o toaleta, iar telefoanele publice instalate sunt doar de decor. Inutil sa mai precizam ca nu s-a construit o benzinarie sau un magazin cu bauturi racoritoare ori ca panourile antiorbire s-au furat ca-n codru. Modalitatea de finantare a costurilor de intretinere, spun aceleasi surse, nu a fost inca stabilita, printre variantele avute in vedere fiind introducerea unei taxe de autostrada. De asemenea, fondurile ar putea proveni de la buget sau din taxele achitate pentru utilizarea drumurilor nationale (rovinieta). Pentru a participa la licitatiile prevazute cel tarziu pentru inceputul lunii mai, firmele trebuie sa aiba atat cap