In batalia pentru talente de pe piata fortei de munca, unele resurse se pot dovedi esentiale. Si sunt mult mai la indemana decat s-ar putea crede. Pentru a contracara deficitul de specialisti, companiile au gasit cel putin o solutie: recrutarea si fidelizarea tinerilor inca de pe bancile scolii.
Interviul de angajare poate fi un moment extrem de neplacut. Pentru candidat, care realizeaza ca nu se afla tocmai unde si-ar fi dorit, si pentru angajator, care vede ca asteptarile sale nu le intalnesc pe ale viitorilor angajati. Fie ca este vorba despre parteneriate cu universitati, scoli de vara, internshipuri sau training un lucru e cert: companiile au inceput sa caute tot mai multe modalitati de a apropia tinerii de realitatile businessului.
Acesta este principala ratiune a demersului companiilor care mizeaza pe tineri. Sa preintampine momentul fatidic al angajarii, cand tinerii absolventi, ramasi tributari unui sistem de invatamant in care, de multe ori, nu se regaseste perspectiva practica de business decat intr-o prea mica masura.
Industria farmaceutica a facut cariera in cursul anului trecut datorita numeroaselor anunturi de recrutare publicate. Expansiunea lanturilor farmaceutice, dar si cererea de specialisti in vanzari in crestere au transformat domeniul pharma intr-o mica vedeta a crizei de oameni. Unii jucatori din domeniu au anticipat momentul si au gandit o posibila solutie. Tinerii.
Lantul de farmacii Sensiblu, parte a companiei A&D Pharma Holdings, a lansat un program de burse pentru tinerii care doresc sa urmeze facultatea de farmacie. Cum functioneaza bursele Sensiblu? Elevii de liceu din localitatile mici, care provin din familii cu venituri ce nu depasesc salariul minim brut pe economie, dupa ce sunt declarati admisi si frecventeaza cursurile facultatii de farmacie intr-o institutie publica, primesc 100 de euro pe luna pe durata p