Lucia Morariu, presedintele Eximtur: In acest moment doar 1% din vanzarile noastre sunt realizate online, insa in perioada urmatoare vizam o dezvoltare importanta pe acest segment. Pana acum in Romania erau putini cei care utilizau carti de credit pentru a achizitiona diverse produse, astfel ca o dezvoltare in acest sens nu a fost necesara. Compania Eximtur, unul dintre principalii tour-operatori de pe piata din Romania, a inregistrat anul trecut o scadere de 28% a veniturilor realizate din pachete turistice interne, pana la aproximativ 24% in totalul cifrei de afaceri.
"Vom incerca sa compensam aceasta scadere a volumului vacantelor pe litoral, prin lansarea unor pachete turistice de weekend, destinate in principal clientilor din Bucuresti si din zonele mai apropiate de Marea Neagra", a declarat Lucia Morariu, presedintele Eximtur.
Morariu a mai spus ca singura divizie pentru care in 2007 nu vor exista cresteri importante va fi turismul intern, pe acest segment presedintele Eximtur estimand o stagnare la nivelul anului trecut. "Multi turisti romani sau straini ocolesc litoralul nostru, principalele motive fiind nivelul scazut al calitatii serviciilor si infrastructura, care nu este foarte accesibila", a argumentat ea.
Daca turismul intern va stagna in acest an, principala sursa de dezvoltare a turismului va fi data de cresterea atractivitatii tarii noastre pentru turistii occidentali.
"Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania a devenit mult mai interesanta pentru vestici, atat pentru cei care vor sa faca afaceri in zona, cat si pentru cei care vin in scop turistic. In acest moment, orasul Sibiu este foarte cautat ca destinatie turistica, in timp ce pentru Bucuresti avem cereri tot mai mari din partea oamenilor de afaceri", a declarat pentru ZF Transilvania, Lucia Morariu.
Integrarea europeana si evenimentele legate de manifesta