Sunt aspectuoase, frumos ambalate si mai ales inteligent si agresiv promovate. Sunt considerate responsabile de aparitia obezitatii la varste fragede si de maladii cardiovasculare. Sunt produsele de tip fast-food. Campaniile derulate in scoli de McDonald's i-au scos insa din sarite pe sute de parinti clujeni, nemultumiti de faptul ca "promoveaza mancarea de tip junk-food".
Initiativa parintilor a fost preluata de deputatul independent Mircia Giurgiu, care a initiat un proiect de lege impotriva acestor campanii publicitare in scoli.
La sfarsitul lunii octombrie, cotidianul Buna Ziua, Ardeal demonstra modul in care McDonalds a inceput sa-si promoveze produsele, intr-un mod agresiv, in scolile clujene.
La scurt timp, deputatul Mircia Giurgiu a decis sa promoveze un proiect de lege care sa interzica acest tip de campanii publicitare.
„Am decis sa sprijinim peste 400 de parinti care au strans semnaturi si sunt nemultumiti de companiile de fast-food care isi promoveza in scoli produsele. Lucram la un proiect de lege care sa interzica promovarea in gradinite, scoli si licee a produselor fast-food care sunt nesanatoase si nocive pentru sanatatea copiilor”, a declarat Giurgiu pentru HotNews.ro.
Acesta a precizat ca singura modalitate in care o astfel de campanie s-ar putea desfasura ar fi ca produsele comercializate sa nu fie nocive pentru sanatate copiilor.
„Ne consultam in prezent si cu nutritionisti si pana la 1 februarie initiativa legislativa va fi depusa la Camera Deputatilor”, a mai adaugat Giurgiu.
Unul dintre parintii care au initiat acest protest, Mihaela Ignat, a declarat pentru HotNews.ro ca reprezentantii McDonalds au venit in scoli cu pachete pe care copiii erau invitati sa le cumpere.
[c:1:d]„Nu vrem sa aruncam cu piatra in ei, dar este vorba de santatea copiilor nostri