La sfarsitul anului trecut, Daewoo Automobile Romania a fost somata de ANAF sa plateasca bugetului de stat o suma astronomica, dupa ce Autoritatea a considerat ca societatea nu a respectat intru totul prevederile Legii 71/1994, de incurajare a investitiilor straine.
„Legea Daewoo“, cum a fost neoficial denumita la acea vreme, acorda facilitati fiscale investitorilor coreeni in anumite conditii de integrare a productiei. Si cum un necaz nu vine niciodata singur, Daewoo a oprit banda de montaj, intrucat ar trebui sa investeasca in elemente de securitate conform normelor europene, daca vrea sa mai vanda masini.
In pragul privatizarii, cand la AVAS se fac ultimele pregatiri pentru vanzarea fabricii de automobile Daewoo din Craiova, statul roman - prin reprezentantii Finantelor - someaza societatea sa plateasca nici mai mult, nici mai putin de 800 milioane dolari.
Stupefiant, dar adevarat: in timp ce petitorii pentru societatea craioveana intrau anul trecut pe o poarta a societatii pentru a inspecta viitoarea achizitie, la cealalta bateau portareii care voiau sa recupereze banii incasati ilegal - spun reprezentantii organismelor de control - in baza unei legi de incurajare a investitiilor straine.
Pentru a sublinia grotescul situatiei create la Craiova, trebuie sa spunem ca acea comisie de privatizare a Daewoo Automobile Romania (DWAR) este condusa de Sebastian Vladescu. Adica de ministrul finantelor, care sustinea recent ca face „o treaba foarte buna in comisiile de privatizare“, dar e platit „chiar prost“ pentru asta.
Reamintim ca societatea Automobile Craiova SA (ACSA), detinuta de stat, a cumparat actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de Automobile Daewoo Craiova, pentru 60 milioane dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co s