Fidelizarea clienţilor a devenit un obiectiv important pentru tot mai multe instituţii de credit, în condiţiile intensificării concurenţei în domeniu. Astfel, băncile au început să Fidelizarea clienţilor a devenit un obiectiv important pentru tot mai multe instituţii de credit, în condiţiile intensificării concurenţei în domeniu. Astfel, băncile au început să vândă, la tarife preferenţiale, produse "la pachet" care includ, printre altele, poliţe de asigurare şi carduri. "Fidelizarea clienţilor este foarte importantă în această perioadă, în care cererea a ajuns la saturaţie. Astfel încât cea mai simplă metodă este fidelizarea clienţilor deja existenţi, prin oferirea a cât mai multe produse ale băncii", a declarat, pentru Adevărul, Dragoş Cabat, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiari din România. Acesta a precizat că băncile trec astfel de la "expansiunea extensivă - creşterea reţelei teritoriale de unităţi, la o dezvoltare intensivă", prin utilizarea la maximum a potenţialului clienţilor deja acaparaţi. "Clasa de mijloc din România este bancarizată la maximum. Astfel încât băncile mai au două soluţii: fie aşteaptă creşterea nivelului de trai al populaţiei, fie găseşte alte modalităţi pentru a satisface cererea pentru acele nevoi <> ale clienţilor", a mai spus Dragoş Cabat. Acesta estimează, pentru acest an, o creştere de circa 15% a volumului creditelor de retail acordate prin vânzare încrucişată. Această metodă este avantajoasă şi pentru cleinţi, care economisesc bani cumpărând produsele la pachet, cât mai ales pentru bancă, care-şi cunoaşte bine clientul, diminuând astfel riscurile de neplată, şi-şi vinde şi produsele. În plus, pachetele financiare au şi avantajul că oferă posibilitatea de a fi combinate după nevoile clientului. Astfel încât, cu un singur set de documente, clienţii unor bănci pot obţine nu doar economie de timp, ci şi de bani, plus un pac