de George Stoica
La sfarsitul anului trecut, Daewoo Automobile Romania a fost somata de ANAF sa plateasca bugetului de stat o suma astronomica, dupa ce Autoritatea a considerat ca societatea nu a respectat intru totul prevederile Legii 71/1994, de incurajare a investitiilor straine. "Legea Daewoo", cum a fost neoficial denumita la acea vreme, acorda facilitati fiscale investitorilor coreeni in anumite conditii de integrare a productiei.
In pragul privatizarii, cand la AVAS se fac ultimele pregatiri pentru vanzarea fabricii de automobile Daewoo din Craiova, statul roman - prin reprezentantii Finantelor - someaza societatea sa plateasca nici mai mult, nici mai putin de 800 milioane dolari. Stupefiant, dar adevarat: in timp ce petitorii pentru societatea craioveana intrau anul trecut pe o poarta a societatii pentru a inspecta viitoarea achizitie, la cealalta bateau portareii care voiau sa recupereze banii incasati ilegal - spun reprezentantii organismelor de control - in baza unei legi de incurajare a investitiilor straine.
Paradoxul cel mai mare este ca acea comisie de privatizare a Daewoo Automobile Romania (DWAR) este condusa de ministrul Finantelor Sebastian Vladescu, acelasi care "administreaza" si executarea silita a fabricii. Care sunt sansele de privatizare a societatii craiovene, ce firme sunt interesate de aceasta si ce vor face posesorii de automobile Daewoo dupa privatizarea firmei, pe larg in Saptamana Financiara. Articol realizat in colaborare cu revista Saptamana Financiara de George Stoica
La sfarsitul anului trecut, Daewoo Automobile Romania a fost somata de ANAF sa plateasca bugetului de stat o suma astronomica, dupa ce Autoritatea a considerat ca societatea nu a respectat intru totul prevederile Legii 71/1994, de incurajare a investitiilor straine. "Legea Daewoo", cum a fost neoficial denumita la acea vreme, acorda facilitati f