Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania: Ne confruntam cu o criza a fortei de munca, iar acest lucru se resimte mai ales la nivel de middle management. Numarul persoanelor calificate este din ce in ce mai scazut, iar tinerii vin cu pretentii prea mari fata de nivelul de pregatire al absolventilor universitari. Interbrew Romania, al treilea jucator de pe piata locala a berii, a investit anul trecut peste 55 mil. euro (suma calculata la rate-card) in promovarea tuturor marcilor de bere aflate in portofoliu, spune Mihai Ghyka, directorul general al Interbrew.
Suma este cu 48% mai mare fata de 2005 cand, potrivit AlfaCont, Interbrew alocase 37,1 milioane de euro pentru a-si promova marcile.
"Piata de publicitate din Romania are o crestere valorica de 25-30%, insa este vorba in principal de cresterea costurilor pe televiziune. Cu cat acest cost devine mai mare, cu atat trebuie luata in calcul si folosirea altor medii. Devine mai interesant sa te indrepti spre presa scrisa sau spre outdoor", precizeaza directorul general al Interbrew.
Potrivit lui Ghyka, o campanie de promovare eficienta va trebui gandita ca un mix de media, si nu ca o campanie care se concentreaza exclusiv pe posturile de televiziune.
"Noi avem in outdoor o prezenta mai degraba calitativa si punctuala si nu avem o retea de outdoor pe care sa o folosim in mod permanent. Nu suntem un investitor masiv in panotaj", explica Ghyka.
Ghyka, care a preluat functia de director general la inceputul anului trecut, lucreaza in Interbrew de mai bine de unsprezece ani, fiind mai intai controller financiar si apoi director de marketing al companiei. De numele sau se leaga evolutia unuia dintre cele mai puternice branduri de pe piata locala a berii, Bergenbier.
Anul trecut, la cateva luni de la numirea sa in pozitia de director general, Interbrew a venit cu un nou brand