Degringolada totala in aplicarea noului Cod Rutier, colectie de reglementari armonizate cu legislatia europeana. Interzicerea circulatiei carutelor pe drumurile publice i-a naucit pe politisti, pe primari si pe carutasi deopotriva. Absenta unor spatii de depozitare a vehiculelor confiscate ii pune in dificultate pe politisti, in timp ce lipsa unor drumuri speciale ii sileste pe carutasi sa incalce legea. Un lant al slabiciunilor in care veriga principala o reprezinta autoritatile locale, obligate de lege sa asigure si spatii pentru depozitarea carutelor confiscate, dar si sa ofere artere alternative pentru vehiculele cu tractiune animala, in afara drumurilor publice.
La acestea, se adauga o asa-numita problema sociala, a celor care-si cistiga piinea de pe urma unui cal si a unei carute. Spun "asa-numita problema" nu fiindca as desconsidera munca si necazul omului, ci pentru ca este mai mult decit o problema sociala. A trai in Europa, in mileniul III - era calculatoarelor si a masinilor de mare viteza -, cu mijloacele Evului Mediu tine de sanatatea unei societati. Dar una-i una si alta-i alta, iar acest text nu-si propune sa dezbata problema celei de-a doua Romanii, vorba unui fost prim-ministru, si a vitezei cu care se uita de ea dupa ce campaniile electorale trec. In plus, cred ca bolile de acest fel nu se trateaza facind rabat de la aplicarea legii.
Prin urmare, avem o lege buna, menita sa reduca numarul de accidente si sa fluidizeze traficul, si o infrastructura proasta din care lipsesc drumurile destinate carutasilor. Probabil ca in curind vor aparea spatiile amenajate pentru depozitarea carutelor confiscate, iar cei prinsi pe picior gresit vor ramine pe jos, platind in acest fel pentru indiferenta autoritatilor care nu se sinchisesc sa rezolve problema drumurilor pentru ei. Asadar, cine este mai putin integrat in Europa? Carutasul care inca