„O ţară bogată în această parte a lumii, care o să surprindă pe mulţi de îndată ce se va porni, iar eu aştept să se pornească pe treabă“. Cuvintele despre România îi aparţin lui Ion Ţiriac, un om care ştie ce şi când spune, dar mai ales ştie ce şi când face, şi au fost rostite la lansarea reprezentanţei DaimlerChrysler la Bucureşti. În aceeaşi zi de joi, săptămâna trecută, premierul Călin Popescu Tăriceanu – în viaţa privată importatorul
„O ţară bogată în această parte a lumii, care o să surprindă pe mulţi de îndată ce se va porni, iar eu aştept să se pornească pe treabă“. Cuvintele despre România îi aparţin lui Ion Ţiriac, un om care ştie ce şi când spune, dar mai ales ştie ce şi când face, şi au fost rostite la lansarea reprezentanţei DaimlerChrysler la Bucureşti. În aceeaşi zi de joi, săptămâna trecută, premierul Călin Popescu Tăriceanu – în viaţa privată importatorul unei alte mărci de maşini în România – spunea la Călăraşi că grupurile de interese sunt cele care creează locuri de muncă în România, nu Guvernul.
Cum se leagă lucrurile! Concernul germano-american producător de autovehicule a demis spre sfârşitul anului trecut o parte din directori, iar boss-ul diviziei de autobuze Evobus a demisionat pentru că o investigaţie – atenţie, internă! – a descoperit că unii angajaţi sunt implicaţi în plăţi ilegale către autorităţi, inclusiv din Europa de Est, pentru a câştiga contracte cu instituţiile publice de transport în comun. Prin gropile cărei capitale est-europene rulează de anul trecut autobuze Mercedes? Aţi ghicit, e vorba de Bucureşti...
Iată cum, veţi spune, nu e nici o diferenţă între ei şi noi, bănuieli de corupţie plutesc deasupra sediilor unor mari puteri economice mondiale în aceeaşi măsură ca şi deasupra unor palate administrative de la noi.
Dar tocmai asta