Vanzarile din cadrul licitatiilor de duminica ale casei Alis nu au relevat o crestere a interesului colectionarilor pentru arta romaneasca. Se pune firesc intrebarea daca nu cumva ofertele casei amintite s-au situat sub asteptarile acestei categorii a actorilor pietei de arta de la noi. Sau, in egala masura, daca pretul de estimare al unor lucrari nu a fost exagerat pentru nivelul pietei autohtone de arta. Altfel nu se exlica de ce pictura "Nud cu marama alba (Yvonne Cousin)" semnata de Theodor Pallady, evaluata la 50.000 lei, a ramas nevanduta. De asemenea, lucrari semnate de Gh. N. G. Vanatoru, Ludovic Bassarab, Leon Al.Biju, Iosif Steurer, Aurel Jiquidi, Milita Petrascu, Kimon Loghi, Ion Irimescu, Aurel Baesu, Ion Musceleanu, Misu Teisanu, Magdalena Radulescu, Alexandru Tipoia, Constantin Piliuta nu i-au atras pe colectionari/negustori. Se pare insa ca acestia se orienteaza, cu predilectie, spre lucrari ce au ca tema portrete de copii, naturi statice, nuduri, scene mitologice, semnate, evident, de nume cunoscute.
Cel mai mare pret, la pictura romaneasca, l-a atins taboul semnat de Octav Bancila (1872-1944), "Cap de fetita", adjudecat la 8.500 lei de la 3.500, urmat de compozitia intitulata "La crasma", realizata de Nicolae Vermont. Lucrarea, datata 1895, a intrat in alta colectie la pretul de 8.000 lei de la 4.500 lei. Pentru "Strada in Baia Sprie", ulei pe panza, de P. Kovats Ferenc, cineva a oferit 4.000 lei de la 1.800 lei, pretul de evaluare. O lucrare de Sava Hentia, "Cap de copil", ulei pe panza, a fost adjudecata la pretul de pornire de 7.000 lei.
Tot la pretul de evaluare - 3.000 lei - a fost achizitionata si lucrarea in tempera pe hartie, "Scena mitologica", apartinand Ceciliei Cutescu Storck. Peisajele citadine nu-i lasa indiferenti pe colectionari, pentru care sunt in stare sa intre in competitii acerbe, mai ales cand sunt semnate de nume c