Autoritatile de la Bucuresti incearca sa gaseasca o solutie pentru a limita importul de masini poluante, chiar daca ar fi eliminata taxa de inmatriculare.
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a anuntat, ieri, ca exista deja discutii cu reprezentantii Comisiei Europene, care vor mai dura 2-3 luni si care vizeaza pentru moment principiile acestei taxe.
"Exista discutii si privind valoarea reziduala pentru diferite autovehicule", a adaugat, potrivit Mediafax, Vladescu. El a reluat afirmatiile privitoare la caracterul ecologic al taxei, precizand ca nu au fost urmarite scopuri bugetare sau de alta natura.
In aceeasi idee, ministrul a afirmat ca programul de reinnoire a parcului auto a dat rezultate si va trebui finantat in continuare.
Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea Romaniei la UE. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare.
Vladescu a declarat, in urma cu doua saptamani, ca nivelul taxei de inmatriculare va fi redus, in urma unor discutii cu reprezentantii Comisiei Europene. Pana la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote. Ministrul Finantelor a apreciat ca pentru masinile noi nu vor exista modificari, intrucat sumele platite la inmatriculare nu sunt foarte ridicate.
APIA e de acord
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine aplicarea taxei, aratand ca aceasta este in conformitate cu reglementarile referitoare la protectia mediului, chiar daca aceste norme nu sunt unitare in tot spatiul UE si respecta principiul potrivit caruia "cine polueaza mai mult, plateste mai mult". Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindric