Companiile aviatice sunt obligate să îşi asigure aeronavele, pasagerii şi chiar bagajele. Dacă ajung, în faliment, clienţii ghinionişti au toate şansele să rămână nedespăgubiţi. Primele măsuri au fost deja anunţate de Comisia Europeană, dar şi de agenţiile de turism. Falimentul companiei aeriene Club Air i-a prins pe Dan şi Mirela M. în Bologna. Îşi cumpăraseră bilet spre Italia pentru 11 decembrie 2007, prin agenţia de turism Via Club, urmând a se întoarce pe 1
Companiile aviatice sunt obligate să îşi asigure aeronavele, pasagerii şi chiar bagajele. Dacă ajung, în faliment, clienţii ghinionişti au toate şansele să rămână nedespăgubiţi. Primele măsuri au fost deja anunţate de Comisia Europeană, dar şi de agenţiile de turism.
Falimentul companiei aeriene Club Air i-a prins pe Dan şi Mirela M. în Bologna. Îşi cumpăraseră bilet spre Italia pentru 11 decembrie 2007, prin agenţia de turism Via Club, urmând a se întoarce pe 13 decembrie. Club Air a intrat în colaps financiar pe 12 decembrie, iar în ziua de întoarcere au fost anunţaţi la Bologna că toate zborurile au fost suspendate. „În aeroport ne-au dat un fluturaş care sugera că ne-am putea întoarce, cumpărând noi bilete, cu un zbor Blue Air, abia peste două zile“, spune Dan M. Nedorind să rămână încă două nopţi în Bologna, cei doi au ales să se întoarcă în aceeaşi zi, cu o cursă Malev. Au plătit 630 de euro pentru două bilete dus-întors, sperând că vor recupera banii în ţară. Agenţia Via Club şi-a declinat, însă, orice responsabilitate, anunţându-i că singura variantă este să dea în judecată Club Air în Italia. „Am aflat, însă, că agenţia de turism şi compania aviatică fac parte din acelaşi grup. Chiar preşedintele Club Air, Bruno Tercantin, este şi administrator la agenţia Via Club. Abia după ce le-am spus acest lucru au promis că vor încerca să ne despăgubească“, adaugă