Romania continua sa reprezinte o atractie majora pentru investitorii straini care doresc sa cumpere proiecte comerciale de mari dimensiuni, avand in vedere randamentele ridicate, se arata intr-un studiu realizat de Jones Lang LaSalle.
Desi pietele mature din Europa au atras majoritatea investitiilor din acest sector, investitorii straini nu au omis nici Europa de Est, unde au avut loc primele tranzactii de mari dimensiuni.
"Estimam pentru acest an tranzactii mai importante daca pietele raman competitive la nivelul la care au fost in ultimii doi ani. Principalele motive ale diversificarii geografice a investitiilor sunt oportunitatile si randamentele oferite de aceste piete", a apreciat in studiu Jeremy Eddy, director pentru pietele de retail din Europa al Jones Lang LaSalle.
Cei mai multi investitori vor fi atrasi in continuare de Germania si pietele importante din Europa, pe fondul oportunitatilor de investitii si crestere a veniturilor.
Pietele din Europa de Sud-Est vor fi interesante din perspectiva nivelurilor ridicate ale randamentelor, se arata intr-un studiu privind piata investitiilor in retail in Europa Continentala.
Valoarea tranzactiilor cu spatii comerciale in Europa Continentala a fost in 2006 de 26 mld. euro, cu 77% mai mult fata de nivelul raportat in 2005, iar numarul tranzactiilor au crescut de la 249 in 2005 la 420 in 2006. Din acestea, cu peste 8 mld. euro, in Germania au avut loc 32% din volumul total.
In Romania valoarea tranzactiilor cu spatii comerciale de anul trecut a depasit 500 mil. euro, reprezentand aproape 2% din total, subliniaza studiul.
Pe piata autohtona, cea mai importanta tranzactie a fost achizitia de catre fondul austriac de investitii Immoeast a complexului comercial Polus Center Cluj. Valoarea totala a investitiei va fi de 210 mil. euro.
Romania continua sa reprezinte o atractie