Nevoia crescândă de informare asupra legislaţiei, sub presiunea deselor modificări ale actelor normative, capitol la care România a excelat în trecut, a dat naştere unor afaceri profitabile. Piaţa sistemelor de informare legislativă pe bază de abonament a ajuns, după unele estimări, la circa şapte milioane de euro în 2006 şi înregistrează o creştere anuală în jurul a 20%. „Iniţial, vindeam soft de contabilitate. Aşa am observat că, în firmele cu care lucram
Nevoia crescândă de informare asupra legislaţiei, sub presiunea deselor modificări ale actelor normative, capitol la care România a excelat în trecut, a dat naştere unor afaceri profitabile.
Piaţa sistemelor de informare legislativă pe bază de abonament a ajuns, după unele estimări, la circa şapte milioane de euro în 2006 şi înregistrează o creştere anuală în jurul a 20%.
„Iniţial, vindeam soft de contabilitate. Aşa am observat că, în firmele cu care lucram, contabilii depuneau un efort mare să găsească un act normativ şi eventualele modificări aduse acestuia. Atunci am decis să producem un soft care să îi permită utilizatorului să găsească pe computer aceste informaţii în câteva secunde“, povesteşte Roxana Pleşoianu, coordonator PR al Indaco Systems din Bucureşti. Principalul său produs, Indaco Lege, înregistrează astăzi aproape 30.000 de utilizatori, la un număr de peste 6.000 de abonamente. Cifra de afaceri a firmei s-a ridicat, în 2005, la 4,8 milioane de lei (circa 1,3 milioane de euro).
Un factor important care a contribuit la dezvoltarea acestor afaceri a fost şi faptul că produsele oferite de Monitorul Oficial nu s-au ridicat la standardele cerute de unele segmente ale pieţei. Regia autonomă nu a introdus facilităţi prin care abonaţii săi să găsească şi să folosească informaţiile foarte uşor. Acest