Potenţialul pieţei auto româneşti este departe de a-şi fi atins limita. În ciuda creşterilor puternice din ultimii ani, gradul de „motorizare“ al românilor este încă de două-trei ori sub media europeană. Parcul auto al României este într-o continuă expansiune. Evoluţiile spectaculoase de la an la an se întregistrează în special la categoria „autoturisme“. În 2005, parcul de autoturisme a crescut cu 140.000 de maşini, pentru ca în 2006 să urce �
Potenţialul pieţei auto româneşti este departe de a-şi fi atins limita. În ciuda creşterilor puternice din ultimii ani, gradul de „motorizare“ al românilor este încă de două-trei ori sub media europeană.
Parcul auto al României este într-o continuă expansiune. Evoluţiile spectaculoase de la an la an se întregistrează în special la categoria „autoturisme“. În 2005, parcul de autoturisme a crescut cu 140.000 de maşini, pentru ca în 2006 să urce şi mai mult, cu peste 165.000 de unităţi. Cifrele din statistici reprezintă diferenţa dintre înmatriculările noi şi radieri. Într-un top al judeţelor, în care este introdus şi Bucureştiul, Capitala este pe primul loc în ceea ce priveşte numărul de autoturisme la mia de locuitori. Este urmată de Sibiu, Braşov, Constanţa şi Timiş. La finele clasamentului se află judeţul Vaslui, care are de cinci ori şi jumătate mai puţine maşini la mia de locuitori faţă de primul clasat.
Cele mai multe motociclete sunt tot în Capitală. Urmează judeţele Harghita, Covasna, Mureş şi Timiş, iar pe ultimele locuri sunt Olt, Dolj, Botoşani şi Teleorman. Cât priveşte „autovehiculele mari“, adică autobuzele, microbuzele, automobilele mixte, autoutilitarele, autospecialele şi autospecializatele, Bucureştiul este urmat în top de Caraş-Severin, Gorj, Cluj şi Timiş. Ultimul clasat este judeţul Ilfov şi tot la finalul clasamentului sunt