Joachim Schmidt, preşedinte şi CEO DaimlerChrysler Africa, Asia, Middle East&Central-Eastern Europe, crede că acum este momentul pentru a investi în România. Capital: De ce a ales DaimlerChrysler să-şi deschidă o reprezentanţă sub nume propriu în România şi, mai ales, de ce acum? Joachim Schmidt: Strategia de vânzări a DaimlerChrysler este ca pe pieţele mai puţin dezvoltate să avem ceea ce noi numim distribuitori generali, adică terţe părţi care să se ocupe at
Joachim Schmidt, preşedinte şi CEO DaimlerChrysler Africa, Asia, Middle East&Central-Eastern Europe, crede că acum este momentul pentru a investi în România.
Capital: De ce a ales DaimlerChrysler să-şi deschidă o reprezentanţă sub nume propriu în România şi, mai ales, de ce acum?
Joachim Schmidt: Strategia de vânzări a DaimlerChrysler este ca pe pieţele mai puţin dezvoltate să avem ceea ce noi numim distribuitori generali, adică terţe părţi care să se ocupe atât de importuri, cât şi de vânzările angro sau prin reţeaua de dealeri. Dacă o piaţă creşte până la depăşirea unui anumit volum de vânzări şi devine, iată, parte a UE, unde avem o importantă armonizare legislativă, atunci ne gândim că ar trebui să intrăm cu propriul nostru angajament de investiţii şi o reprezentanţă proprie de vânzări directe. În mod normal, procesul presupune discuţii cu distribuitorul de până atunci...
Capital: Pe care - de ce nu? - îl preluaţi...
J.S.: Preluarea cred că ar putea fi un lucru greşit. Noi facem un joint-venture, aşa am făcut în aproape toate ţările din lume; bineînţeles, în Italia sau în Franţa acest lucru s-a întâmplat acum 50 de ani, iar în Ungaria sau Slovacia, de exemplu, acest lucru se va întâmpla peste doi ani. Aceasta face parte din strategia noastră.
Capital: Pentr