Inspiratie nordica - Un concept de succes in lume, acum si in Romania
Faptul ca undeva, prin lunile martie-aprilie 2007, IKEA va deschide un magazin pe doua etaje in cadrul Zonei Comerciale Baneasa este deja cunoscut si asteptat cu nerabdare de catre cei care stiu "ce poate" acest brand sau macar au auzit despre el. Pentru cei care nu-l cunosc, incercam in acest material sa-i familiarizam putin cu subiectul. Conceptul unic al acestuia a fost fondat in 1943, in Suedia, de catre Ingvar Kamprad. Viziunea sa a fost de a oferi produse de mobilier functionale, cu design de calitate si la preturi suficient de mici pentru a avea acces la ele cat mai multi oameni.
Organizare. Magazinul va avea trei departamente principale: showroom-mobila, departamentul de accesorii si decoratiuni si departamentul de autoservire-mobila, de unde cumparatorii isi pot ridica produsele de mobilier ambalate in pachete plate. Datorita acestei modalitati de ambalare, produsele pot fi transportate chiar de catre cumparatori acasa. Si asamblarea obiectelor achizitionate pot sa o realizeze singuri (instructiunile de asamblare sunt foarte simple si pe intelesul tuturor). In acest fel clientul nu va mai fi nevoit sa plateasca pentru transport si asamblare.
Pe de alta parte, cumparatorii isi pot alege produsele pe care doresc sa le cumpere dintr-un catalog care contine intreaga gama existenta si in magazin. Acest catalog va fi distribuit anual gratuit la locuintele celor din Bucuresti si din zonele limitrofe. Astfel, clientii se pot inspira din cele aproximativ 280 de pagini pentru situatiile reale de acasa.
Gama de produse este aceeasi in intreaga lume, si magazinul din Romania nu va face exceptie. Este alcatuita din produse si solutii complete pentru amenajarea locuintei, atat la interior, cat si la exterior. Produsele oferite se caracterizeaza prin patru stiluri diferite: m