Creditorii uita sa aminteasca de DAE sau de clauzele contractuale
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a verificat si amendat un numar de 98 de agenti economici care acordau credite de consum in conditii care incalca legea. Potrivit ANPC, pe parcursul anului trecut, aproximativ 240 de persoane au depus reclamatii privind creditele de consum contractate de la diverse firme. In acelasi timp, Autoritatea a primit numai trei reclamatii cu privire la neregulile din banci. Desi statisticile arata ca o parte importanta a clientilor bancari sunt nemultumiti de serviciile oferite de institutiile de credit, doar o parte nesemnificativa a clientilor iau masuri in acest sens. "Cele mai frecvente incalcari ale legislatiei au fost neinformarea completa si precisa a modului de prestare a serviciilor de creditare, incluzand: clauze contractuale, cost credit, valoare DAE, valoare credit, rata dobanda", ne-a informat Protectia Consumatorului.
Omisiuni "intamplatoare"
Mai mult de jumatate dintre firmele controlate de inspectorii ANPC au fost gasite cu nereguli in privinta informarii corecte a clientului. Majoritatea fie "uitau" sa afiseze DAE sau clauzele contractuale, fie se asigurau ca le scriu cu caractere ce cu greu pot fi citite. "In orice anunt publicitar si in orice oferta pentru un contract de credit destinat consumatorilor, afisate in locuri publice, prin care o persoana declara ca acorda un credit sau intermediaza incheierea unui contract de credit si prin care se indica o dobanda sau orice alte cifre referitoare la costul creditului, trebuie sa se mentioneze DAE, in mod clar si inteligibil, lucru care nu s-a constatat la mai multi operatori economici", ne-au spus reprezentantii ANPC.
Creditori "secretosi"
Potrivit Autoritatii, o alta incalcare frecventa a legislatiei de catre operatorii economi