Considerata dura si neiertatoare de soferi si pietoni, conform statisticilor, Legislatia Rutiera din Romania este mult mai blanda fata de cea existenta in alte tari ale UE.
Retestari pentru redobandirea permisului suspendat de politisti, un nou sistem al punctelor de amenda si de penalizare, soferi nemultumiti, mai multe amenzi...
Un nou Cod Rutier adaptat la cerintele si la standardele Uniunii Europene. Sau, cel putin, asa s-a vrut a fi. Criticat de unii, laudat de altii. Acceptat, dar mai putin inteles.
"Peste tot in lume, nu neaparat in Romania, totul depinde de comportamentul omului. Comportament care genereaza peste 90% din accidentele de circulatie. In general, oamenii sunt mai reticenti cand vine vorba de respectarea legilor. Schimbarile devin dintr-o data drastice, iar cei care le impun sunt considerati adevarati monstri", ne-a declarat comisar-sef Dumitru Jianu, seful Directiei Politiei Rutiere.
Despre noua lege intrata in vigoare la 1 decembrie 2006 s-a discutat si s-a polemizat mult. Jianu considera ca in alte tari soferii sunt mult mai responsabili si mai atenti, tocmai pentru ca si sanctiunile sunt foarte dure.
CUM E "AFARA". "Din cele 25 de state membre UE, in 19 exista sistemul punctelor de penalizare. Este un lucru normal si firesc, care i-a responsabilizat pe soferi, determinandu-i sa respecte si mai mult regulile de circulatie rutiera. Ai gresit, platesti. Nimeni nu te iarta". Spre exemplu, in tara noastra, pentru depasirea vitezei cu peste 50 km/h ti se suspenda permisul de conducere pentru 90 de zile, iar amenda este de 43 euro. Iata cum se pedepseste aceeasi sanctiune in cateva dintre tarile membre UE: in Olanda ti se confisca fara drept de apel autovehiculul, iar buzunarul ti se goleste cu 490-670 euro; in Germania ti se suspenda dreptul de a conduce pentru trei luni si o amenda de 425 euro; in Franta nu scapi fara