Pachetul majoritar al Institutului de Studii si Proiectari Cai Ferate din Bucuresti a fost cumparat pentru circa 1,5 milioane de dolari, de catre Arcada Company Galati si un grup de persoane fizice, au declarat reprezentanti ai AVAS, citati de Mediafax.
Desi a fost publicat inca de la inceputul lui septembrie de catre AVAS, anuntul conform caruia ISPCF urma sa fie privatizat nu a reusit sa convinga prea mult investitorii din domeniu. La sediul AVAS s-a inregistrat o singura oferta, venita din partea unui consortiu format din Arcada Company si un grup de persoane fizice.
Acestia au si reusit sa cumpere pachetul de 70% detinut de catre AVAS, valoarea tranzactiei ridicandu-se la 1.539.204 dolari, din care 407.204 dolari reprezinta pretul de vanzare, iar 1.132.000 dolari sunt bani care vor fi alocati pentru investitii in dezvoltare, mediu si capital de lucru. Restul de 30% din actiunile ISPCF se afla in portofoliul SIF Muntenia.
Potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului Finantelor, in anul 2005, Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate a inregistrat o cifra de afaceri de circa 27 milioane de lei si un profit net de 201.709 lei, circa 50.000 de euro.
Spre deosebire de ISPCF, care are ca obiect de activitate proiectarea lucrarilor de constructie de cai ferate, Arcada Company se ocupa cu executia acestora. In ultimii doi ani, societatea a construit mai multe poduri de cale ferata si drumuri, iar printre cele mai importante lucrari ale sale se numara modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti-Peris si a viaductului Galati.
Arcada participa si la modernizarea tronsonului de cale ferata Bucuresti-Brasov, prin reabilitarea podurilor peste raurile Colentina si Ialomita.
Societatea a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de circa 22 de milioane de euro si un profit net de 7,2 milioane de euro.
Pachetul majoritar al Ins