Producatorul german de camioane MAN a renuntat la oferta ostila de preluare a rivalului suedez Scania, in valoare de 10,5 miliarde de euro, si a anuntat ca va cauta solutionarea preluarii pe cale amiabila. Pe de alta parte,Volkswagen, un actionar majoritar atat la MAN, cat si la Scania, a incercat sa obtina un parteneriat, decat o preluare.
Scania a precizat ca este dispusa sa poarte discutii cu MAN, dar ca orice propunere trebuie sa fie "logica", scrie BBC.
MAN ar putea chiar sa renunte in totalitate la eforturile de a crea cel mai mare producator de camioane al Europei, pentru a "identifica alte optiuni care sa conduca la imbunatatirea eficientei", se arata intr-un comunicat al companiei, remis Reuters, preluat de Mediafax.
Scania a anuntat ulterior ca "are perspective excelente de dezvoltare, pe cont propriu".
Luna trecuta, Comisia Europeana a aprobat oferta MAN, care ar fi creat cel mai mare producator de camioane din Europa. "Volkswagen este convins ca o solutie amiabila este cea mai buna metoda de a rezolva toate implicatiile unei asemenea combinatii", potrivit unui comunicat al VW, remis BBC.
Un purtator de cuvant al Scania a declarat ca retragerea ofertei ostile a MAN nu trebuie catalogata drept o victorie, acest lucru putand doar sa limpezeasca apele in randul actionarilor, si ii va permite companiei suedeze sa se concentreze in totalitate asupra propriei afaceri.
Presedintele VW, Ferdinand Piech, a exercitat presiuni intense asupra MAN pentru retragerea ofertei ostile si continuarea negocierilor. Volkswagen detine o participatie de 18,7% in Scania si 15% in MAN.
O sursa apropiata situatiei a declarat ca incheierea unui acord amiabil va reprezenta o prioritate pentru partile implicate, dupa interventia personala a lui Piech.
"Ca actionar al Scania, MAN vrea sa continue discutiile, in acest an, pentru unificarea