Lider pe segmentul de hipermarket de pe piata autohtona, Carrefour Romania a raportat la sfarsitul anului trecut o cifra de afaceri de 608,9 mil. euro. Dupa ce Francois Olivier a ales sa conduca un nou format de magazin, cel de tip Cash&Carry, fraiele afacerii Carrefour din Romania au fost preluate de spaniolul Jacobo Caller Celestino.
Dupa un an in care operatorii de retail au invadat piata romaneasca, iar cifra de afaceri Carrefour a crescut cu 39% comparativ cu 2005, directorul general al operatiunilor Carrefour in Romania, Celestino, apreciaza ca profitul grupului pe care il conduce nu va fi afectat de sporirea numarului retailerilor.
Concurenta se extinde rapid
Recent debarcat in retailul autohton, operatorul german real,-Hypermarket a avut parte de o politica foarte agresiva de expansiune de-a lungul anului trecut si, conform directorului John Rix, care urmeaza sa ii cedeze functia olandezului Tjeerd Jegen, aceasta va continua si pentru 2007, cu precadere in a doua jumatate. "Pentru anul in curs, avem programate inca sapte deschideri astfel incat la finele acestui an reteaua real,- sa numere 15 magazine in format hipermarket. Investitiile directe vor fi de aproximativ 120 mil. euro, la care se vor adauga alte investitii indirecte in valoare de 10-20 mil. euro", a declarat Rix pentru Curierul National.
Operatorii isi doresc clienti fidelizati
Dupa exploazia de anul acesta din retailul autohton, considerati ca piata romaneasca mai poate sustine patrunderea altor operatori?
John Rix: In continuare potentialul Romaniei in ceea ce priveste dezvoltarea pietei de hipermarketuri este foarte mare, ca si al pietei de retail in general. In opinia mea se poate face o paralela cu inceputurile dezvoltarii acesteia in tarile din vestul Europei. Daca privim insa in viitor, in mai putin de 5 ani, vom gasi si in Rom