Veniturile din achizitionarea de continut on-line (video, muzica, jocuri) vor ajunge pana la valoarea de 8.3 miliarde de euro la nivel european, o crestere de 400% in perioada 2005-2010, se arata intr-un studiu al Comisiei Europene.
“Mult asteptata convergenta digitala devine o realitate economica, creand oportunitati pentru consumatorii europeni, pentru furnizorii de continut si pentru industriile de tehnologie inalta”, spune Viviane Reding, comisarul european pentru Societatea Informationala si Media.
Raportul intitulat “Interactive Content and Convergence: Implications for the Information Society” evidentiaza faptul ca in ciuda cresterii pietei, trebuie sa se faca fata provocarilor de ordin economic, tehnologic si legal.
In acest moment, Europa se afla in urma Statelor Unite din punct de vedere al dezvoltarii serviciilor broadband interactive, si in urma Coreei si Japoniei din punct de vedere al serviciilor mobile.
Pritntre piedicile cele mai importante pentru dezvoltarea pietei de continut on-line se numara slaba inter-operatibilitate intre statele membre UE. Raportul mai arata ca serviciile 3G din regiune sunt la un nivel destul de scazut.
Raportul este doar o parte a unei propuneri a Comisiei Europene, “Continutul On-line in piata unica a Europei”, studiu ce urmeaza a fi prezentat in a doua jumatate a anului 2007.
Veniturile din achizitionarea de continut on-line (video, muzica, jocuri) vor ajunge pana la valoarea de 8.3 miliarde de euro la nivel european, o crestere de 400% in perioada 2005-2010, se arata intr-un studiu al Comisiei Europene.
“Mult asteptata convergenta digitala devine o realitate economica, creand oportunitati pentru consumatorii europeni, pentru furnizorii de continut si pentru industriile de tehnologie inalta”, spune Viviane Reding, comisarul european pentru Societat