Documentele stranse de procurori in dosarul “Gazeta” ridica numeroase semne de intrebare legate de onestitatea celor care au depus denunturi. Omul de afaceri Iulian Dascalu, patronul lantului de complexe comerciale “Iulius Mall”, recunoaste ca a platit 99.000 de euro ca sa scape de campania de presa pornita impotriva sa de ziarele trustului “Gazeta”.
Si asta, chiar daca publicatiile carora le-a platit o suma imensa aveau un tiraj confidential.
Complicele moral ameninta cu judecata
Omul de afaceri din Iasi a recunoscut ca nu a formulat nici un fel de plangere impotriva autorilor articolelor denigratoare pana la izbucnirea scandalului. Si asta, desi, dupa cum a spus chiar el, niciodata autorii articolelor nu l-au sunat ca sa ii ceara parerea, asa cum prevad normele deontologice care reglementeaza activitatea jurnalistilor.
In schimb, Dascalu a oferit 99.000 de euro ca sa cumpere pu-blicitate in ziarele si revistele trustului. Brusc, articolele critice la adresa sa au incetat. Desi prin gestul sau a girat santajul, omul de afaceri ameninta acum ca va cere daune in instanta celor din trustul “Gazeta”, pe motiv ca i-au afectat imaginea.
“Pierderile de imagine sunt foarte mari si nu pot fi cuantificate acum. Ele nu implica doar imaginea grupului «Iulius», ci si pe cea a celor 200 de firme care se vor regasi sub acoperisul mall-ului”, a spus Dascalu.
Subiectele
Ziarele si revistele din trustul “Gazeta” i-au dedicat un adevarat serial patronului “Iulius Group”. Campania de materiale care il de-nigrau pe omul de afaceri a inceput inainte de licitatia pentru construirea unui mall in Parcul Est din Cluj-Napoca, organizata de Consiliul Judetean.
Dupa materiale mai “usurele”, in 10 aprilie 2006 in “Gazeta de Cluj” a aparut un material amplu despre felul in care “tunarul” Iulian Dascalu, cum este numit in artico